هدف از این جشن جلب مشارکت مصرف­ کنندگان و منتقدان در مورد نقش مهم طیور در امنیت غذایی در اروپا و سراسر جهان است. اولین روز جهانی طیور در سال 2012 در مجارستان برگزار شد و سایر کشورها با گذشت سال­ها به آن پیوستند.

صنعت طیور امسال چیزهای زیادی برای جشن گرفتن دارد. بر اساس گزارش برآوردهای عرضه و تقاضای جهانی کشاورزی USDA در فوریه 2024، پیش ­بینی­ ها برای مصرف سرانه گوشت جوجه­­ های جوان (گوشتی) برای اولین بار تا کنون به بالای 100 پوند می­رسد که نشان­ دهنده افزایش 324 درصدی از سال 1960 در مصرف سرانه است. در مقابل، مصرف سرانه بوقلمون از سال 1960 تا 139 درصد افزایش یافته است، اما پیش­ بینی می­شود در سال 2024 نسبت به اوج خود در سال 1996، 18 درصد کاهش یابد.

علاوه بر این، با پیش بینی مصرف سرانه 7/292 تخم مرغ در ایالات متحده، تقاضا و مصرف جهانی تخم مرغ در 10 سال گذشته به طور مداوم افزایش یافته است.

در سال 2022، رابین هورل، رئیس IPC درباره روز جهانی طیور چنین گفت: «ارائه پایداری، رفاه حیوانات، رسیدگی به مقاومت آنتی­بیوتیکی، حفاظت از سلامت و آسایش حیوانات و افزایش اعتماد مصرف‌کننده برخی از ارزش‌های اصلی است که بخش جهانی گوشت طیور از آن استقبال می‌کند.»

و سپس: «در روز جهانی طیور، ما برای حیوانات خود و افرادی که در هر مرحله از آنها مراقبت می­کنند، جشن می­گیریم. کشاورزان، متخصصان تغذیه، تکنسین‌ها، دامپزشکان، کارمندان، اپراتورها و حمل‌ونقل‌ها که مشتاقند در ارائه غذای ایمن، مقرون‌به‌صرفه به مردم در فرهنگ‌ها و ملیت‌های مختلف، سنگ تمام می­گذارند.»

برگردان: دکتر محمد طاهری- متخصص تغذیه و مدیر تولید مرغ مادر زنجیره بهشادآفرین
منبع: https://www.wattagnet.com/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *