پلت بهترین و مناسب ترین خوراک برای طیور، دام و آبزیان است و بدلیل کاربردهای فراوانی که دارد طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. همچنین جیره غذایی پلت در حالت کلی بسا مقرون بصرفه تر از خوراک دستی و سنتی خواهد بود. در ادامه این مقاله در دامیران تعاریف، خصوصیات و مزایای خوراک پلت را دقیق تر توضیح خواهیم داد..

خوراک پلت از مکمل های ویتامینه و مواد اولیه با کیفیت و مواد دیگری مثل ریز مغذی های مخصوص طیور تولید می شود. کربوهیدرات های این خوراک در فشار زیاد بصورت ژلاتینه شکل می گیرند و این امر علاوه بر بالا بردن کیفیت مواد باعث هضم بهتر غذا در طیور می شود.

در حال حاضر با توجه به پیشرفت های بدست آمده در صنعت مرغداری و پتانسیل بالای رشد در جوجه های گوشتی و از سوی دیگر بالا بودن هزینه های خوراک برای رسیدن به بیشترین بازده، خوراک پلت با اشکال فیزیکی مناسب و با ارزش غذایی بالا در دستور کار قرار گرفته است. با سرعت رشد طیور که با استفاده از خوراک پلت و بالابودن سوخت و ساز آن صورت می گیرد به قطع باید تغذیه طیور کاملا مدیریت شده و با اصول پرورشی نوین ریزبینانه تحت کنترل قرار گیرد تا ضایعات کمتری در گله ها مشاهده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *